onsdag 3 april 2013

TAKE IT ISIGT

Tja premiären i år vart ett riktigt fiasko måste jag medge åkte inte ut riktigt så tidigt som jag brukar vid 0000!! Och det var en jävla tur det :) åkte ner jag o blom och James vid 0330 kom ner till havet börja tackla spö o greja o dona lite tände pipan med nyköpt tobak med whiskey smak smaka bra kan ja säg :) hällde upp en kaffe och titta ut över fiskeplatsen och tänker tebax till 2012 att det stämmer inte alls detta för då ett årsedan va det vid samma datum typ 7 grader varmt men nu så va det 7 minus grader :( hur ska detta gå kommer det att gå alls eller hur blir det!! tankarna for fram o tebax... Men men kaffet var extra gött att inta i detta läge iallafall :) det värmde kan man säga..jag börja fiska hade som vanligt Viking herring blå silver och upphängare bortsmask svart har funkat klockrent alla år tidigare!!james o blom körde på med och James börja med bottenmete han fick rötsimpa efter rötsimpa tappa räkningen men ingen öring efter nån timme så tänkte jag att jag får forska lite i vattnet va det är dom är ute efter finns det nåt liv?? Tände min nyinköpta ficklampa modell jävligt start ljus såg sketbra och jäklar vad bortsmask det va i vattnet och såg mitt framför mig en redig havsöring runt 60 cm glufsa i sig mask och torsk såg jag med även dom kalasa på masken och rötsimpan.. Sen efter ett tag så när jag står o kastar så hör jag ett konstigt ljud när draget landar och det hade blivit is på ytan medans vi står o tjatar o drömmer oss bort!! Detta var inte alls kul fick lägga ner fisket till slut :( vi gick till ett annat ställe där va det isfritt men blev ingen fisk på premiären får nig vänta en vecka eller två innan fisket kommer igång på allvar!! Skitfiske på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar