söndag 7 april 2013

SILVER

Har vart ute sammanlagt 10 timmar efter lite silver i våran fina kust utan resultat tappat 2 st innan!! Men idag så kändes det rätt från början och rätt bra blev det :) blåste rätt bra och kallt för det va nord västlig vind runt 7 sekundmeter lite jobbigt och kasta flugan i sådant väder tycker jag då jag är skapligt ny på detta med flugfiske!! Men utan resultat så kände jag att jag tar fram spinnspöt en stund och testat med Viking herring blå silver naturligtvis :) och en upphängare med fluga model bortsmask och det tog inte lång stund förens det small på en på 50 cm :) jättefin blank o rätt fet!! Medans jag fick denna så drog James upp 3 st på 10 minuter typ :) och Robban drog upp sin första öring på 3 år :) kasta i igen o igen och det högg fan på vartannat kast men inget ville sätta sig ordentligt :( men skam den som ger sig några kast senare så small det på rejält:) detta måste va en fin fisk efter mycket om och men så kom han upp den va 56 cm 1,5 kilo :) japp jag va glad för idag imorn ska jag ta ännu större :) vi tog på tre man 14 st på loppet av säg 1 timme :) det kallar jag fiske på rätt nivå skitfiske på er...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar