fredag 15 mars 2013

GÄDDFISKE!!

Kanske är fel på mig men är verkligen gäddfiske så roligt som väldigt många tycker! esox lucius denna rovfisk med sitt grova utseende nästan lite krokodil över den börja fiska rätt tidigt i mitt liv va nog runt 7-8 år gammal åkte med min styvpappa och hans polare på en sjö nånstans i hindås där min styvpappa hade sommarställe var och varannan dag och tyckte verkligen att gäddan va både skrämmande och fascinerande vi fick mängder av gädda genom ett antal år men aldrig nån över den magiska vikten 10 kilo.. Efter några år så lugna jag mig lite med gäddfisket tror jag va 15-16 år då jag tog upp fisket igen på allvar :) jag och min fiskebroder och bäste vän blom!! Vi fiska så fort vi fick chansen och jagfick aldrig några fiskar över den magiska vikten 10 kilo!!l en på 11 kilo i båten och det va fiskebroder blom som tog denna gädda har aldrig sett nån så glad tror jag... Klart jag va glad för hand skull, men när fan är det min tur :( jag är inte bitter men jävligt frustrerande och en smula arg!! Jag hade ju gjort allt i min makt läst tittat på filmer fiskat bokstavligen talat för mycket hade nästan själv blivit gädda om man säger så det enda jag tänkte på va gädda.. Jaja nu tänkte jag att kanske ska jag testa lite andra vatten långt hemifrån jag ska bara ha en fisk över den magiska gränsen 10 kilo tog våra fiskeprylar o drog upp till en liten by inte långt ifrån Östersund stugun hette det hade läst att fisket här va grymt och det visade sig att det va det för min del iallafall jag drog gädda efter gädda och fiskebroder blom drog inte mycket. Jag minns detta så väll då jag står där o fiskar en tidig morgon i stugun vid Indalsälven och plötsligt får jag en känsla att idag nu idag kommer det att hända att jag kommer få den där drömgäddan över den magiska vikten!! Och jag trodde verkligen att jag hade fått det när jag plötsligt står där med spöböj som inte går att förklara trodde att denne får jag aldrig upp.. Men det fick jag och den va 110 lång och smällfet kunde få in mitt huvud i käften utan problem :) ja nu har det hänt jag va så glad så hälften vore bra:) men och då menar jag men? Jag hade glömt vågen hemma ca 80 mil hemifrån och närmsta fiskeaffär va nog 10 mil men fick åka och väga den i närmsta Ica affär och jag har aldrig vart så besviken i hela mitt liv den vägde 9,8kilo.. Men jag inbillar mig innerst inne att den vägde över 10 kilo då jag inte vägde den så fort jag fått den utan 5 timmar senare...... Är detta roligt tycker ni? Det tycker inte jag!! jag är inte bitter alls men jag har fortfarande vid 36 års ålder inte fått nån gädda över den magiska gränsen.... Kalla det va du vill men jag har gått över till havsfiskets underbara värld istället där vet man aldrig vad man får dessutom kan man äta sin fångst ;) skitfiske på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar